Pages

May 8, 2011

siapa aku

salam...siapa aku?
persoalan besar yang bermain dibenak fikiranku ini...

siapakah aku yang diberi nama Mohd Syamin ini?
atau apakah aku? kenapakah aku?

kadang kala hidup ini bagaikan tiada erti...
kadang kala seperti keseorangan di dunia ini...
kadang kala bagaikan tidak mengerti mengapakah semua ini berlaku...
kadang kala persoalan ini begitu membunuh perasaan ini...
kadang kala segala pengorbanan yang telah dilakukan seperti sia-sia...
kadang kala semua ini benar-benar memberikan perasaan marah...

siapakah aku?
adakah aku benar?
adakah aku salah?
mengapa aku dilayan sedemikian rupa?
hinakah aku dipandangan mata?
bencikah aku dipandangan mata?
mengapakah setiap kata-kataku bagai tiada makna?
penat lelahku bagaikan tiada ertinyakah?
tidak bergunakah aku di mata masyarakat?
salahkah perbuatanku itu?
dimanakah salahnya?

penat aku dgn semua itu...
menahan hati yang kecewa dari terus terluka...
sendirian aku berhadapan dengan semuanya...
kecewanya bukan kepalang...

apa lagi yang harus aku lakukan?
perlukah aku mendiamkan diri?
menyembunyikan diri?
menyisihkan diri?
atau aku melarikan diri dari semuanya?

kesal dengan diri...